SOMMERCAMP

Fem intense filmdage

FILMSOMMERCAMP 2024

Skal du være med til fem intense sommerdage på Djursland, hvor vi er sammen om at lave film?

I sommerferien kan du mødes med andre unge mellem 12-17 om at lave film på en camp med overnatning og fuld forplejning - ligesom på en efterskole.

Der bliver fart på, og du vil lære en masse om film, men der bliver også bliver tid til en tur til stranden, fællesspisning og hygge.

Underviserne på filmcampen bliver professionelle folk fra filmbranchen, der sætter et superspændende forløb sammen til dig.

Dato, sted og program er endnu ikke helt på plads. Så følg med på hjemmesiden eller på efterskolens facebookside

Du kan reservere en plads ved at skrive en mail til eva@filmefterskolen.dk

Hvorfor kan en god film få dig helt ud på kanten af sædet i ren spænding og få dig til at gyse, grine eller græde?

Svaret er: De filmiske virkemidler.

Her lærer du, hvordan en film skal skrues sammen, så den taler til følelserne. Vi arbejder med lydmontage, interviewteknik, billedkomposition og hvordan du klipper det hele sammen til en fortælling, der holder.

Det er historiefortælling, som er i centrum her. Derfor optager vi med helt simpelt udstyr som du sikkert kender i forvejen: iPads. Du vil til gengæld bruge lys, mikrofoner og andet grej, der sikrer din film høj produktionsværdi.