OM SKOLEN

Opstartsprojekt med store ambitioner

VI BYGGER EN NY FILMEFTERSKOLE

Det er ildsjæle, der får projektet til at flyve. Filmefterskolen kommer kun til at blive til noget, fordi nogen får det til at ske. Vi har derfor dannet en forening, der arbejder på højtryk med at skabe rammerne om et miljø for dig, der brænder for at lave film. Projektet er forankret i lokalsamfundet, men vi samarbejder naturligvis også med stærke regionale og nationale partnere i film- og efterskoleverdenen.

Os i maskinrummet

BESTYRELSEN

I det daglige drives projektet af syv mennesker, der er med i bestyrelsen for at lave strategisk bestyrelsesarbejde, men i praksis fungerer vi også som et projektteam. Vi er alle med i bestyrelsen, fordi vi professionelt arbejder med film, unge, uddannelse og iværksætteri og har lyst til at lægge et stykke frivilligt arbejde for det her projekt. Bestyrelsen er:

• Christian Eiming, forperson. Teaterinstruktør og underviser.
  • Eva Klinting, næstformand. Kulturformidler, mangeårig efterskolelærer.
  • Bjarne Hjort Jensen kasserer. Mangeårige efterskolelærer, musiker.
  • Jonas Becher. Friskolelærer, musiker.
  • Kim Asmussen. Højskolelærer, skuespiller.
  • Nadja Elmholdt Bang. Dramatiker og underviser.
  • Michael Martini, erhvervspsykolog.

Dem der bakker op, skubber på og inspirerer

BAGLANDET

Bestyrelsen er valgt på demokratisk vis af en kreds af enkeltpersoner, der står bag skolen. Alle der har lyst, kan melde sig ind i skolekredsen og på den måde være med til at udvikle skolen. Udover skolekredsen så har vi et super stærkt advisory board med folk fra filmbranchen, der hjælper os med udvikle skolens filmprofil.

Sidst, men absolut ikke mindst, har vi vores ungeboard, som er unge, der har meldt sig til at hjælpe os med at tænke ud af boksen og blive klogere på, hvordan den bedste filmefterskole skal se ud. Er du interesseret i at hjælpe os med at udvikle Danmarks første filmefterskole, enten i advisory board, skolekreds, ungeboard eller noget helt fjerde så kontakt os her.

Vi er ikke alene

SAMARBEJDSPARTNERE

Bestyrelsen samarbejder med flere andre. Vi samarbejder bl.a. med European Film College, Kulturskolen i Syddjurs og BMA (Biblioteket på Maltfabrikken) om en Filmsommercamp for unge, hvor undervisere fra vores advisory board er med. Men vi trækker også på filmfaglige kræfter hos blandt andre Det Danske Filminstitut, Filmby Aarhus, The Animation Workshop, Station Next m.fl.

Vores absolut største samarbejdspartner er Syddjurs Kommune, som har været yderst positive overfor projektet hele vejen igennem, og som vi løbende er i dialog med.

Sådan starter man en efterskole fra A til z

PROSPEKT

Bliv klogere på, hvordan man laver en efterskole helt fra bunden. Tag et kig på vores prospekt her.

EN EFTERSKOLE TIL NYSGERRIGHEDEN

Som instruktør synes jeg det ville være fantastisk med en efterskole, der arbejder ud fra kerneværdier som nysgerrighed, kreativitet, dedikation, fordybelse, teamwork og entreprenørskab. Men det kunne også være fedt, hvis unge på filmefterskolen får lov at prøve kræfter med noget af det nye teknologiske gear og lir.

Martin Strange-Hansen,  Filminstruktør og tidligere formand for Danske Filminstruktører